background img

The New Stuff

Eurovision Song Contest 2015

Bir Eurovision macerasına daha adım adım yaklaşıyoruz. Birkaç ülke dışında hemen hemen bütün ülkeler şarkıcısını ve şarkılarını açıklamış bulunmakta. Ben de her sene olduğu gibi dinleyip favorileri belirliyorum tabii ki. Ve yine her sene olduğu gibi yoğun takibimle birlikte blogda sizlerle paylaşımda bulunacağım. Bu postumda şarkıları veya belirlediğim favori şarkıları/ülkeleri paylaşmayacağım. Çünkü henüz dediğim gibi şarkılarını yayınlamayan 3-4 ülke daha var. Onların ardından bir paylaşımda daha bulunacağım zaten. Bu postumu genel değerlendirme olarak yazıyorum...

Bu senenin şarkılarını ilk dinlediğimde her sene Eurovision'un kötüye gittiğini düşündüm. Ki aslında hala aynı düşüncedeyim. Geçen senenin şarkıları bir önceki seneye göre gerçekten başarılı değildi. Aralarında Hollanda, İsveç ve Avusturya dışında pek kayda değer, elle tutulur şarkı yoktu. Zaten bu 3 şarkı arasından da en kaliteli olanı, Conchita Wurst'ün seslendirdiği Rise Like a Phoenix kazandı. Yani bu senenin ev sahibi Avusturya ve ESC 2015 Avusturya'nın başkenti Viyana'da gerçekleştirilecek.

Bu seneye gelecek olursak; geçen senenin birincisi Conchita bana göre çıtayı çok fazla yükseltti ve sanıyorum bu sebeple bu senenin şarkıları benim kulağıma pek bir boş geldi. Çoğu şarkı zaten beni baydı. Hiç beklemediğim ülkeler fazlasıyla dinlenilmeyecek şarkılar çıkarmış. Sanıyorum çoğu da yarı finali geçemeyecek ve bu senenin final tablosu çok farklı olacak.

Bu sene Eurovision'a geri dönen ülkeler, çekilen ve aynı zamanda ilki yaşayacak bir ülke de var. Kıbrıs ve Sırbistan bir yıl aradan sonra dönen ülkeler olarak bu sene de Eurovision'da yerlerini alıyorlar. Çek Cumhuriyeti ise tam 5 yıl aradan sonra Eurovision'a tekrar dönme kararı aldı. Ukrayna mali ve siyasi sebeplerden ötürü çekildiğini açıklamıştı.

Eurovision'da ilki yaşayacak ve yaşatacak olan ülke de Avustralya. EBU, Avustralya'yı uzun zamandır Eurovision'u takip etmesi ve yayınlaması üzerine ülkeyi Eurovision'a davet etti. EBU, ülkeyi, finale kalma olasılığının da azalmasını önlemek için direkt olarak, ön eleme olmadan finale taşımıştır. Avustralya eğer olur da Eurovision'u kazanırsa 2016 ESC'ye geri dönecek fakat Eurovision'u yayınlayan kanal olan SBS'nin ev sahipliğinde farklı bir EBU üyesi ülkede düzenlenecektir. Bu sayede Avusturya'nın bu sene Eurovision'a katılması Okyanus ülkeleri arasında ilk katılan ülke ünvanını almasını sağladı. Ayrıca normalde 26 olan finalist ülke sayısı 27'ye yükselmiştir.

1. YARI FİNAL

Belçika
Ermenistan
Estonya
Finlandiya
Hollanda
Makedonya
Moldova
Yunanistan
Arnavutluk
Beyaz Rusya
Danimarka
Gürcistan
Macaristan
Romanya
Rusya
Sırbistan
(Avustralya, Avusturya, Fransa ve İspanya bu yarı finalde oy kullanacaklar.)

2. YARI FİNAL

Çek Cumhuriyeti
İrlanda
Karadağ
Litvanya
Malta
Norveç
Portekiz
San Marino
Azerbaycan
İsrail
İsveç
İsviçre
İzlanda
Kıbrıs
Letonya
Polonya
Slovenya
(Almanya, Avustralya, Birleşik Krallık ve İtalya bu yarı finalde oy kullanacaklar.)

FİNALİSTLER

Almanya
Avustralya (konuk)
Avusturya (ev sahibi)
Birleşik Krallık
Fransa
İspanya
İtalya

KATILMAYAN ÜLKELER

Andorra
Bosna Hersek
Bulgaristan
Hırvatistan
Lübnan
Fas
Lüksemburg
Monako
Slovakya
Ukrayna
Türkiye (2015 ESC'ye katılmayacağını fakat 2016'da geri döneceğimizi açıklamıştır.)

0 yorum:

Yorum Gönder

Fotoğrafım
Edirne, Ayşekadın, Türkiye
19 Ocak 1996, İskenderun doğumlu. Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu. 13 yaşından beri blogger. 2012 Hürriyet Bumerang Ödülleri'nde En Uyumlu site üçüncülüğüne hak kazandı. İlk kitabı İkinci Kadının Hikâyesi ise Temmuz 2016 yılında basıldı. Tüm kitabevleri ve online kitapçılarda satışta.